
Tony Lankester over social media
13-9-2010 josvdmortel | Reacties
Op donderdag 9 september gaf social media-expert Tony Lankester (SA) een lezing over het nut van deze nieuwe mediavormen voor de culturele sector in het algemeen en de podiumkunsten in het bijzonder. Hij besprak aansprekende voorbeelden, zoals een opera die live via twitter becommentarieerd wordt door een expert van het National Symphony Orchestra en een opera door het Sydney Opera House waarin de verhaallijn door twitteraars werd samengesteld.
Maar naast dat het een dankbaar onderwerp is om te gebruiken in voorstellingen en evenementen is het vooral een middel om in contact te komen en blijven met je achterban. Zeker als een onderwerp te kampen heeft met een onsexy imago, zoals opera bij sommigen, dan kunnen social media meer inzicht geven in de ware aard van het werk dat stichtingen als Yo!Opera doen.
Het is belangrijk te laten zien waar je mee bezig bent. Evengoed is het belangrijk om voeling te houden met dat waar de rest van de wereld mee bezig is. Wij willen werken aan een vorm van opera die past bij nu, een hedendaagse vorm met veel ruimte voor wat op dit moment leeft. Komende tijd zullen we ons meer en meer manifesteren op de sociale media. Hopelijk zien we jullie daar.
Als toetje het spotje van Old Spice (Old Spice??!! Ja, Old Spice) waar zij een succesvolle interactieve online reclamecampagne om heen hebben kunnen bouwen.
Tweet